ÚSTÍ NAD ORLICÍ – Od května do září mají cyklisté možnost projet se tzv. cyklobusem z Ústí nad Orlicí třeba na Dolní Moravu nebo do Orlických hor na Šerlich. Cyklobus jezdí každou sobotu, neděli a také o státních svátcích. Elektrokola ale přepravovat nesmějí. ČSAD Ústí nad Orlicí má 3 cyklobusy. Každý z nich může přepravit maximálně 40 jízdních kol. Zájem o tuto službu je velký, hlavně v případě pěkného počasí. „Průměrně od začátku května máme na cyklobusech 121 osob a 37 jízdních kol denně,” řekl Radek Kuběnka, ředitel ČSAD Ústí nad Orlicí. V cyklobusu se ale nesmí přepravovat elektrokola. „Naše cyklovleky jsou určeny pro přepravu kol do hmotnosti 15 kg. Elektrokola i motokola většinou tento limit překračují,” vysvětlil Radek Kuběnka. Tento fakt mrzí cyklisty, kteří už ze zdravotních důvodů na běžném jízdním kole jezdit nemůžou. Také by se rádi projeli cyklobusem třeba na Dolní Moravu a vychutnali si projížďku na kole v jiné krajině, nejen po cyklostezkách kolem Ústí nad Orlicí. Argument o vysoké hmotnosti elektrokola odmítají. „Ta elektrokola váží všechna kolem 21 kil, a z toho těch 5 kilo má baterie. Normálně se ta baterie dá odmontovat jednoduchým způsobem a vzít s sebou do příručního zavazadla,” pověděl cyklista Antonín Ontl. Navíc spousta lidí si už elektrokolo může vyrobit doma z běžného jízdního kola. „Na internetu je už několik firem, které dodávají poštou tyto sady, které si můžete sami na své kolo namontovat,” zmínil cyklista Vlastimír Syrový. „Toto je normální koupené kolo a přidělal jsem si tam elektrosadu, která se normálně prodává. Oddělám baterku a je to normální trekingové kolo koupené za 13 tisíc korun,” popisuje své kolo Miroslav Strnad. V tomhle případě by mohla být udělena výjimka. „Pokud to kolo splní váhový limit, těch 15 kilo, tak cestovat s námi může,” řekl Radek Kuběnka.