ÚSTÍ NAD ORLICÍ – Stavební práce na nádraží v Ústí nad Orlicí by měly být do několika dní hotovy.Původně plánovaný konečný termín, březen roku 2015, byl posunut kvůli sesunutí části nástupišť a přilehlých kolejí. Sesunutí nástupišť z důvodu nedostatečně zpevněného podloží bylo odstraněno nízkotlakými injektážemi. Jednalo se o sesuv od 3 do 4 cm. „Do konce října měly být provedeny sanační práce na nástupišti číslo 1 a 2 a ty se dle daných výlukových časů stihly. To znamená 31. října byly nástupiště uvedeny plnohodnotně do provozu,” řekl stavbyvedoucí Jaroslav Strnad. Protože hrubá stavba je už hotová, zbývá jen doladit pár posledních detailů. „Ohledně dokončování terénních úprav, tak ty budou během 14 dnů. Jedna z těch větších prací, kterou tady máme, je dokončování úpravy u nástupiště č. 3,” dodal Jaroslav Strnad. U tohoto nástupiště totiž docházelo k zaplavování z přilehlého lesa. Jaká je situace ohledně stavebních prací na nádraží chtěli vědět i zastupitelé na posledním zasedání. „Město se snaží na investora všemi svými dostupnými prostředky tlačit a žádá o okamžité a urychlené dokončení zejména v tom nádražním prostoru,” uvedl starosta Petr Hájek. Se stavbou nádraží souvisely i jiné úpravy – demolice starého mostu a následné přestěhování toku řeky Třebovky. Ta se posunula o 10 až 15 metrů. K nádraží byl také vybudován silniční přivaděč. Ten ale není bez chyb. „Jedná se o nevyhovující rozhledové vzdálenosti z hlavní silnice. To znamená z komunikace druhé třídy na odbočení na ten silniční přivaděč k ústeckému nádraží, zde nevychází úhly rozhledu,” řekl Petr Hájek. Možnost rozhledu je tedy omezená, takže touto záležitostí se budou muset projektanti ještě zabývat. Tuto podmínku kromě vedení města klade také Dopravní inspektorát policie ČR.