PARDUBICE – Pardubickému kraji se zřejmě podaří s Ministerstvem dopravy dojednat prostředky ve výši více než 50 milionů korun na pokrytí rekonstrukce celého úseku silnice III/35847 pod třemi mosty v České Třebové od křižovatky se silnicí I/14 až po napojení na rozrůstající se průmyslovou zónu a terminál společnosti Metrans. Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický také v minulém týdnu potvrdil, že kraj bude z evropských fondů čerpat 66 milionů korun na modernizaci zmíněné komunikace III. třídy na úseku Česká Třebová – Semanín.

Již při otevření terminálu v roce 2013 jsem upozornil na nezbytnost řešení dopravního napojení na komunikace vyšších tříd. Investice společnosti Metrans za účasti evropských fondů zachránila zaměstnanost v jednom z nejvýznamnějších železničních uzlů. Na druhé straně je potřeba výrazně přizpůsobit dopravní infrastrukturu, která nebyla konstruována na stávající zatížení. Proto jsme jako Pardubický kraj zařadili část úseku mezi žádosti o prostředky z Regionálního operačního programu, přičemž zbývalo vyřešit úsek pod třemi mosty pod železničním uzlem,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „Dopisem ministra Ťoka máme záruku, že se podaří získat prostředky i na zbylou část komunikace, která se jevila jako mimořádně složitá kvůli komplikovaným vlastnickým vztahům. Stavba bude velmi náročná, jelikož bude vyžadovat přeložení koryta Semanínského potoka do prostoru vozovky, která bude položena o 60 centimetrů níže, než je současný stav. Budou se tak moci vyhnout dvě proti sobě jedoucí nákladní vozidla, což při současném stavu mostních objektů není možné,“ dodal Martin Netolický.

Ten také připomněl, že v souvislosti se stavbou se uskutečnilo několik jednání se zástupci Správy železniční a dopravní cesty, Lesů České republiky, ale také města Česká Třebová. Modernizace a rozšíření silnice se sestává ze tří vzájemně propojených staveb. Pod Správu železniční a dopravní cesty spadá úprava základové části železničních podjezdů, pod kterými zmíněná komunikace vede, Lesy České republiky zabezpečují úpravu přeložky potoka a Správa a údržba silnic Pardubického kraje pak samotnou modernizaci vozovky.

Komentář